Søg

Dialogmarkedsføring

Dialogmarkedsføring er radikalt anderledes end massemarkedsføring
At lytte til kunderne, en ad gangen, og derefter tilpasse sine budskaber og produkter til kundens udtrykte ønsker, præferencer og behov - dette er selve kernen i dialogmarkedsføring. Fordi mennesker er forskellige - og fordi hver kunde over tid skifter ønsker og behov - er din virksomhed nødt til at behandle dine kunder og kundeemner så forskelligt som muligt, hvis dine budskaber skal forblive relevante og meningsfulde for den enkelte kunde. Dine budskaber skal altså være individualiserede, ligesom de til enhver tid skal matche kundens aktuelle situation.

Massemarkedsføring handler også om at behandle så mange som muligt, men så ens som muligt. Det gælder om at finde det budskab, der tiltrækker så mange som muligt. Når det ikke er nok, opdeler man traditionelt markedet i segmenter og målretter budskaberne til disse grupper. Men det er stadig massemarkedsføring, og det handler stadig om at sende det samme budskab til en eller flere grupper af modtagere. Det samme gælder direct marketing, hvor der bruges enorme ressourcer på at forfine de velkendte teknikker og på at forudse, hvordan forbrugerne vil agere, hvordan de tænker, og hvordan man på den mest rentable måde rammer flest muligt.

Dialog i markedsføring handler om at lytte, før man taler
Dialogmarkedsføring tager udgangspunkt i at afsætte så mange produkter som muligt til én kunde, så længe som muligt. Man begynder med kunden, ikke produktet. Det drejer sig om at opbygge den kontakt mellem kunde og virksomhed, der sætter virksomheden i stand til løbende at følge med i den enkelte kundes skiftende behov og ikke mindst, hvorfor kunden køber det, han / hun gør. Ved at spørge får virksomheden viden om, hvilke produkter der er relevante for den enkelte, hvordan den skal markedsføre dem, og hvornår den skal gøre det. Ved at lære den enkelte kunde at kende opbygger virksomheden samtidig et skjold omkring sine kunder - og skaber større loyalitet.

Hvad vi kan hjælpe med

En meningsfuld dialog mellem din virksomhed og dens kunder kan kun lykkes, hvis din virksomhed evner at opsamle viden om kunderne systematisk - og helst også automatiseret. Vi kan hjælpe dig på vej.

Vi kan arbejde tæt sammen med din virksomhed omkring idéudvikling, strategi, implementering og vedligeholdelse af dialogen, men vi kan også lægge indsatsen på et eller enkelte af trinnene. Typisk vil vi begynde med et pilotprojekt for at teste effekten i en afgrænset del af virksomheden. Vi har flere års erfaring med udvikling af dialog programmer, der muliggør en mere frekvent og systematisk kontakt med kunderne. Vi kan rådgive om etablering af den gruppe medarbejdere, som skal identificere, definere, eksekvere og rapportere de nye initiativer, der giver virksomheden erfaringer med en tættere dialog med kunderne. Vi kan også bidrage med enkle modeller til at prioritere opgaverne, så ressourcerne hele tiden anvendes der, hvor de har den største effekt. Det er ikke noget, der gennemføres på tre dage. Til gengæld er mulighederne og belønningerne betydelige.

Kan vi hjælpe dig, eller har du lyst til at høre mere?
Udfyld nedenstående og vi kontakter dig så hurtigt, vi kan.


Navn:
Virksomhed:
Telefon:
E-mail:

Indtast venligst det ord der er vist på billedet. Dette er for at beskytte imod misbrug. Hvis du ikke kan læse ordet, tryk her. CAPTCHA billede for SPAM beskyttelse