Søg

Elektronisk markedsføring

Elektronisk markedsføring er markedsføring flyttet over på et eller flere elektroniske medier, f.eks. internettet, interaktivt TV og trådløse medier kombineret med digitale data om kunders præferencer, behov og adfærd. Email er måske den mest kendte kanal i elektronisk markedsføring. I praksis fortsætter langt de fleste virksomheder med at tænke og arbejde ud fra traditionel offline markedsføring, når de begynder at arbejde med email marketing, og de forspilder dermed nettets og de øvrige elektroniske mediers kolossale potentiale - ikke mindst muligheden for at skabe indvidualiseret kommunikation med kunder.

Elektronisk markedsføring giver en hel række fordele: Den er hurtig og effektiv, ekstremt kosteffektiv, engagerer kunder og kan derfor også styrke kundeloyaliteten, øge kundeandelen og i det hele taget forvandle kundeforholdet fra en ujævn kæde af tradtionelle køb- og salg transaktioner til dybe og langvarige relationer, hvor virksomhed og kunder gennem meningsfulde dialoger, en kunde ad gangen, lærer hinanden bedre og bedre at kende og får større forståelse - og udbytte - af hinanden.

Kunder vil opleve, at virksomheden løbende tilpasser sin kommunikation, sine produkter og services efterhånden, som den enkelte kunde skifter behov og interesseområder over tid. Grundlæggende vil kunder også opleve, at denne individualiserede dialog handler om, hvad virksomheden kan gøre for dem i stedet for blot at tage udgangspunkt i virksomhedernes lovprisning af egne produkter. Den elektroniske markedsføring gør det muligt for din virksomhed at agere holistisk og intelligent, også over for kunder, som køber mange forskellige produkter i virksomheden. I modsætning til offline markedsføring sikrer den elektroniske platform samtidig, at din marketing indsats er målbar i forhold til den enkelte kunde. Din markedsføring bliver derfor fleksibel og kan hurtigt justeres, ud fra præcise data, i stedet for at bygge på mere eller mindre spekulative gætterier om dens mulige virkning.

Hvad Talefod kan hjælpe med
Kvaliteten af de teknoligiske værktøjer bliver bedre og bedre, og alene der har du et godt grundlag for at gå i gang. Vi kan bidrage med sparring og rådgivning, fra de første overvejelser over strategiudvikling til implementering - du afgør selv, i hvilket omfang, din virksomhed ønsker support. Sammen kan vi udvikle de dialogprogrammer, der muliggør en systematisk kontakt med kunderne. En kontakt der først bidrager til at opbygge et større kendskab til den enkeltes behov og værdi og dernæst udnytter denne information til at behandle kunden forskelligt fra alle andre. Vi kan også hjælpe med forankre den individualiserede, elektroniske markedsføring i organisationen, herunder etablering af den gruppe medarbejdere, som skal identificere, definere, eksekvere og rapportere de nye initiativer, der giver virksomheden erfaringer med en tættere dialog med kunderne.

Her handler det - som med så meget andet - om, at den virksomhed, der først evner at kommunikere med alle sine kunder, en kunde ad gangen, systematisk og automatiseret, også høster frugterne. Din virksomhed får en langt mere effektiv forretningsmodel end dine konkurrenter.

Kan vi hjælpe dig, eller har du lyst til at høre mere?
Udfyld nedenstående og vi kontakter dig så hurtigt, vi kan.


Navn:
Virksomhed:
Telefon:
E-mail:

Indtast venligst det ord der er vist på billedet. Dette er for at beskytte imod misbrug. Hvis du ikke kan læse ordet, tryk her. CAPTCHA billede for SPAM beskyttelse