Søg

Email marketing

Email marketing betyder slet og ret, at du anvender email til at formidle dine marketing budskaber. Bag denne selvfølgelighed ligger den kendsgerning, at email kan vende op og ned på markedsføringen. Det forudsætter dog, at marketing virkeliggør mediets kolossale muligheder i stedet for blot at overføre tankegangen fra traditionel markedsføring til det elektroniske univers. Det sidste vil kun resultere i, at email budskaberne opleves som spam. Gøres det derimod rigtigt, kan email kommunikation positivt påvirke dine kunders køb såvel online som offline, og skabe øget krydssalg, mersalg, kundeloyalitet og - engagement. Alt sammen resultater der opnås for en ufattelig lav pris sammenlignet med traditionel direct mail.

Email bruges typisk til at sende nyhedsbreve til kunder og emner (der aktivt har tilmeldt sig), men den kan anvendes til mange andre formål. Du kan eksempelvis sende budskaber, der afspejler en kundes adfærd inde på virksomhedens website - besøger en kunde gentagne gange den samme webside, kan det på et tidspunkt automatisk udløse en email med supplerende informationer om produktet på siden, eller du kan spørge, om kunden vil have besked, når der er tilbud på dette eller beslægtede produkter.

Potentialet i email kommer netop til sin ret, når den indeholder budskaber, der afspejler kundens skiftende behov, præferencer, forventninger og adfærd fremfor et indhold, der er mest interessant for afsender. Går din virksomhed i dialog med kunder og potentielle kunder om, hvad I kan gøre for dem, får du til gengæld en indsigt, som styker og forlænger kundeforholdet. Det enestående ved email er, at din virksomhed kan indlede avancerede, individualiserede dialoger med mange tusinde kunder, og at din indsats er målbar ved hver eneste modtager.

Dialogen overlever kun, hvis marketing samtidig undlader at sende irrelevante eller uopfordrede budskaber. Mange marketingfolk er desuden bange for at sænke frekvensen, for de mener, at de er nødt til at blive ved med at sende en masse emails, så længe konkurrenterne gør det samme. Ud fra en sådan tankegang er det klart, at modtagerne bliver trætte af den voksende volumen emails i mailboksen, og det vil snart vise sig i faldende klikrater og indtægter pr. email. Derfor er man nødt til at sende færre emails (der til gengæld er personligt relevante for modtageren), ellers ender man som endnu en leverandør af spam.

Hvad vi kan hjælpe med
Talefod har i en årrække udviklet internationale email marketing løsninger, bl.a. sammen med førende udviklere af email marketing systemer. Vi kan hjælpe dig med at få det optimale ud af email, både som den primære kanal og kombineret med et eller flere andre muligheder fra marketings værktøjskasse, f.eks. ved at etablere systematiske og automatiserede email dialoger og elektroniske nyhedsbreve, der sammensættes til den enkelte modtager.

Vi står til rådighed - enten hele vejen eller som strategisk og praktisk rådgiver i den indledende fase. Samtidig kan vi bidrage til at forenkle udviklingen af indhold og håndteringen af programmet. Som email kommunikatører skal vi derhen, hvor din markedsføring igen bliver rentabel, og hvor kunderne - hver gang de åbner en email fra din virksomhed - udbryder med The Wall Street Journal korrespondenten June Kronholz, som har sagt: ”Diamonds are forever. Email comes close.”

Kan vi hjælpe dig, eller har du lyst til at høre mere?
Udfyld nedenstående og vi kontakter dig så hurtigt, vi kan.


Navn:
Virksomhed:
Telefon:
E-mail:

Indtast venligst det ord der er vist på billedet. Dette er for at beskytte imod misbrug. Hvis du ikke kan læse ordet, tryk her. CAPTCHA billede for SPAM beskyttelse