Søg

Permission marketing

Den amerikanske marketingekspert Seth Godin er ophavsmand til betegnelsen ”Permission Marketing”, der også er titlen på hans første bog om emnet. Permission marketing er det modsatte af ”Interruption marketing” og spam, hvor virksomheder forsøger at opnå kunders og kundeemners opmærksomhed - uden at spørge om lov først. Permission marketing er altså markedsføring overfor kunder, der aktivt har sagt ja tak til, at din virksomhed må kommunikere med dem. For at opnå denne tilladelse skal der mere til, end at du får en kundes e-mail adresse. Kunden skal give tilsagn om, at du må benytte e-mail adressen til at sende budskaber om dine produkter eller services. Får du tilladelsen, betyder det til gengæld, at du gerne må sende personligt relevante budskaber, f.eks. via email, sms, TV eller på websitet. Ikke nødvendigvis gennem alle disse kanaler, måske må du udelukkende henvende dig med emails. De enkelte kunder bestemmer også suverænt, hvilke typer indhold de vil høre om, og hvor ofte. Tilladelse er dynamisk i den forstand, at kunden løbende - og til enhver tid - kan forny eller tilbagekalde tilladelsen, ligesom den kan begrænses eller udvides.

Tilladelse er som dating - du går ikke efter et salg ved det første møde, men begynder en proces, hvor du trin for trin og med tiden gør dig fortjent til det. Opnår du kundernes tilladelse, får du nemlig deres opmærksomhed og engagement - og dermed også tid til stille og roligt at udbygge og fastholde relationen. Samtidig får du kundernes respekt, fordi du anerkender deres ret til at styre relationen undervejs.

Målet for enhver virksomhed er systematisk at øge tilladelsen til det højest mulige niveau. Tilladelsen er en indikator for graden af tillid, man nyder hos den enkelte kunde. Trækkes tilladelsen tilbage til et lavere niveau, er det et tegn på, at der er problemer. Derfor kan du bruge tilladelsen til at få et meget præcist indblik i kundens tillid til virksomheden. Ved at overvåge hvordan kunderne ændrer deres tilladelser, vil du også se resultaterne af såvel positive som negative tiltag øjeblikkeligt. Det betyder, at din markedsføring kan blive ekstremt målrettet og dermed også rentabel.

Hvad vi kan hjælpe med
Talefod kan bidrage med strategiudvikling og implementering af de processer, der først skal invitere kunderne til at kommunikere med din virksomhed og derefter udvikle den efterfølgende dialog. Udgangspunktet vil typisk være et email program. Vi har international erfaring med e-mail systemer og - programmer og kan hjælpe dig med at integrere dit e-mail program i sofistikerede kommunikationsflow, hvor indholdet dynamisk tilpasses den enkelte modtager.

Vi tilbyder rådgivning og praktisk assistance, hvad enten du vil arbejde med det enkle pilotprojekt eller med den store totalløsning. Du bestemmer selv ambitionsniveauet. Det første spadestik kunne være en samtale, hvor vi sammen kan indkredse, hvordan din virksomhed kan udnytte det kolossale potentiale i permission marketing.

Kan vi hjælpe dig, eller har du lyst til at høre mere?
Udfyld nedenstående og vi kontakter dig så hurtigt, vi kan.


Navn:
Virksomhed:
Telefon:
E-mail:

Indtast venligst det ord der er vist på billedet. Dette er for at beskytte imod misbrug. Hvis du ikke kan læse ordet, tryk her. CAPTCHA billede for SPAM beskyttelse