Søg

Triggered marketing

Irrelevante budskaber sendt til kunder på forkerte tidspunkter er en sikker vej til at reducere effekten af din markedsføring - og til at belaste budgettet. Triggered marketing er et effektivt værn mod dette - arbejder I rigtigt med denne form for markedsføring, vil det også påvirke resultaterne af markedsføringsindsatsen, mærkbart og positivt. Det handler altså om at forbedre virksomhedens kundeservice - og om at forbedre indtjeningen.

Triggered marketing handler om at udløse (trigge) et budskab til kunden på det tidspunkt, hvor denne foretager sig noget bestemt i forhold til virksomheden. I de fleste virksomheder vil det være naturligt at integrere denne form for markedsføring i et automatiseret email program. I skal først definere, hvilke emails, der skal udløses eller trigges, og hvornår. En email kan enten trigges, når der sker noget nyt hos kunden - f.eks. på B2C når kunden forlader indkøbskurven på sitet uden at købe - eller når der sker noget nyt i kundeforholdet inde i virksomheden. Er du i en B2B virksomhed, kan du eksempelvis trigge et budskab, hver gang der downloades et white paper, for at spørge om kunden har lyst til at tage et møde om det tema, der behandles.

Vælger du at benytte andre kanaler, f.eks. bannerannoncering, er problematikken den samme. Trigges et banner, hvor budskabet afspejler kundens aktuelle adfærd på sitet, vækker I kundens interesse, og motivationen til at købe styrkes markant.

Kernen er, at rammer du kunden med et personligt relevant budskab på det rigtige tidspunkt, får du også fuld opmærksomhed. Kunderelationerne forbedres, fordi du demonstrerer en større indsigt i kundens aktuelle behov end normalt. Og du vil med stor sandsynlighed opleve, at kunden gengælder din indsats med flere køb og transaktioner - herunder kryds- og mersalg.

Hvad vi kan hjælpe med
Talefod kan bidrage med at definere og udvikle de indvidualiserede budskaber. Vi kan også hjælpe med overvejelserne om indhold, timing, form og frekvens, ligesom I kan trække på vores viden om den teknologi, der ligger bag. Du er altid velkommen til at kontakte os for at aftale et møde om triggered marketing - hvad enten du vil vide mere om konceptudvikling, strategi eller implementering. Du er naturligvis også velkommen, hvis du bare har et spørgsmål eller to om triggered marketing.

Kan vi hjælpe dig, eller har du lyst til at høre mere?
Udfyld nedenstående og vi kontakter dig så hurtigt, vi kan.


Navn:
Virksomhed:
Telefon:
E-mail:

Indtast venligst det ord der er vist på billedet. Dette er for at beskytte imod misbrug. Hvis du ikke kan læse ordet, tryk her. CAPTCHA billede for SPAM beskyttelse