Artikler
Den der vinder midten vinder valget
Hvordan vil danske politikere og partier bruge internettet og de sociale medier op til det kommende folketingsvalg? Svaret blæser endnu i vinden. De kan ellers gøre rigtigt meget, for online universet giver kolossale muligheder for at få de afgørende midtervælgere i tale. Trods enkelte gode initiativer er der megen retorik, så der er lang vej. Lær af præsident Obamas valgkampagner - og få et eksempel på, hvordan den politiske samtale kan få nyt liv på nettet. Du kan begynde her
Personalisering er vejen frem
Webbet er ideelt til personaliseret og intelligent kommunikation med brugere og kunder. Teknologier som geo-targeting, foto-tagging og screen targeting fascinerer mange marketingfolk, der arbejder med indhold til webbet. Men hvad kan du bruge en viden om, hvor jeg fysisk opholder mig lige nu, og hvordan bruger du den til at sende mig personligt relevante budskaber? Her er der endnu et stykke vej. Læs videre her
Hemmeligheden bag customer engagement
Customer engagement kan føre til øget loyalitet, større kundeandele, større indtjening. Dette er der ikke noget nyt i, men virksomheder har svært ved at omsætte de fine tanker til virkelighed. I dagens artikel kan du læse, hvad der skal til for at involvere kunder aktivt i din virksomhed, dine produkter og tjenester. Og hvorfor du skal bryde ned for at bygge op. Læs her
Topchefens største udfordringer i 2011
Kom i form i det nye år - fitnesssæsonen kører for fuld kraft. Den administrerende direktør kan måske også trænge til at få strammet op lidt her og her, så han/hun er fit til at møde magtens mænd og kvinder - kunderne. Direct marketing eksperten, Ernan Roman, peger på de største udfordringer, der er i vente i 2011, og hvad topchefen kan gøre for at være på højde med kunderne. Nytårsforsættet kunne begynde her  

Chatten er ideel til individualiseret kundeservice
Masser af besøg på dit website løber ud i sandet. Ærgerligt - for mange besøg kunne være blevet konverteret til salg, hvis kunderne havde fået vejledning undervejs - ”live”, her og nu, mens de ”er på.” Du kunne også være til stede. Inviter kunden til en chat, og siger kunden ja tak, får du mulighed for at yde en kundeservice, der virkelig rykker. Det kræver nytænkning i chatboksen, men du får til gengæld engagerede, loyale kunder. Og øget indtjening. Læs mere her

Behavioral marketing baseret på kundens livscyklus
Det er ingen nyhed, at marketing arbejder med kundeprofiler, når kampagner tilrettelægges. Profilerne kan fortælle os noget om kundernes fremtidige adfærd, og der er flere modeller at vælge imellem. Men de færreste marketingafdelinger anvender modeller baseret på kunders skiftende adfærd over tid, og dermed overses mange muligheder for at opnå skarpe, præcise profiler, der kan bidrage til mere effektive kampagner. Jim Novo tilbyder en enkel model - Customer Lifecycles. Læs mere her
Raffineret webanalyse afdækker brugernes engagement
Meget er sket, siden marketingfolk stolt fortalte, hvor mange hits der var på deres website. Webanalyser er blevet avancerede, og i dag anvender mange Google Analytics for at få indsigt i brugernes adfærd på websitet. Andre webanalyser går dybere. Eric T. Petersons ”The Web Analytics Demystified Visitor Engagement Calculation” er en raffineret webanalyse, som du kan anvende sammen med de metrics, du allerede anvender. Du får masser af ny, brugbar viden om alle dem, der besøger dit site. Læs mere her